Το 1993 ο Krzysztof Kieslowski εισάγει το κοινό στην κινηματογραφική του τριλογία των τριών χρωμάτων: «Η μπλε ταινία», «Η λευκή ταινία», «Η κόκκινη ταινία». Πρόκειται για μια αναφορά στα τρία χρώματα της γαλλικής σημαίας που αντιστοιχούν στις αρετές: της ελευθερίας, της ισότητας και της αδελφοσύνης.
Στην «Μπλε ταινία», η ηρωίδα Julie έρχεται αντιμέτωπη με μια τραγική τροπή στη ζωή της όταν χάνει σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα τον σύζυγό της, γνωστό μουσικοσυνθέτη και τη μικρή της κόρη. Συντετριμμένη και μόνη πια, θα χρειαστεί να γεννηθεί από τις στάχτες της και να αντικρύσει ξανά τη ζωή με νέους όρους πια, σε μια συνεχή αναζήτηση της ελευθερίας της.
Αναδυόμενη μέσα από ένα κυανό λυκαυγές, η μπλε ταινία, αποτελεί έναν φόρο τιμής στην ελπίδα, την πολυπόθητη εσωτερική ελευθερία και τελικά στην ίδια τη ζωή. Η παρουσία του μπλε, ενός γεμάτου υποσχέσεις χρώματος, άλλοτε ανεπαίσθητη και άλλοτε καθοριστική δίνει το στίγμα της στο προσωπικό δράμα της πρωταγωνίστριας λειτουργώντας ως σημείο αποφόρτισης . Κάποτε ως χρωματικό πλαίσιο αγαπημένων αναμνήσεων και άλλες φορές ως το ηλεκτρικό μπλε μιας πισίνας, το εν λόγω χρώμα ενσαρκώνει με ενάργεια τη διαφυγή από μια σκληρή πραγματικότητα και εν τέλει την ελπίδα. Η σκηνοθετική επιλογή να δίνεται έμφαση στις μικρές, ανεπαίσθητες κινήσεις του σώματος και του προσώπου της πρωταγωνίστριας από την απαλή κίνηση των δαχτύλων μέχρι το ελαφρύ μειδίαμα και το βλεφάρισμα των ματιών, μας επιτρέπουν να αντιληφθούμε πλήρως τις συναισθηματικές αποχρώσεις υπογραμμίζοντας παράλληλα την εσωτερική της μάχη. Μια ζωή που χάθηκε και μία νέα στον ορίζοντα που αναμένει, αποτελούν το δίπολο με το οποίο η Julie έρχεται αντιμέτωπη. Κάθε βήμα πιο κοντά στο αύριο και την απελευθέρωση από το επώδυνο παρελθόν θα φέρνει και ένα πισωγύρισμα ενώ η Julie ως άλλος Σίσυφος θα προσπαθεί να φτάσει στην κορυφή του βουνού. Και όλα αυτά, κάτω από μια αισθαντική και γλυκά μελαγχολική μουσική υπόκρουση αλλά με την επιβλητικότητα και το δυναμισμό μιας ζωής που συνεχίζεται. Άραγε θα τα καταφέρει;
Σχετικά με την Author
Φιλότεχνη, φιλομαθής και αυτοαποκαλούμενη μουσικός, η Κατερίνα βρίσκεται στο αέναο κυνήγι εξισορρόπησης της διττής της φύσης. Πειθαρχημένη και λογική με σπουδές στη νομική και αθεράπευτα καλλιτέχνης. Μοναδική σωτηρία για την αποφυγή της παράνοιας: μουσική, λογοτεχνία και ΣΙΝΕΜΑ.