Τα 70s αποτελούν μια από τις πιο αγαπημένες δεκαετίες του Hollywood που μας χάρισε πολλές και σπουδαίες ταινίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το The Getaway, μια ταινία αγωνίας /δράσης που είναι βαθιά ρομαντική μέσα της. Η ταινία κυκλοφόρησε το 1972 και αποτέλεσε μεγάλη εισπρακτική επιτυχία, παρ’ όλες τις μη ενθουσιώδης κριτικές. Συγκεντρώνει εξαιρετικούς συντελεστές. Πρωταγωνιστούν οι σταρ της εποχής Steve McQueen με την Ali MacGraw (στο απόγειο της φήμης της), σκηνοθετεί ο πολύ σπουδαίος Sam Peckinpah ο οποίος συνεργάστηκε για έκτη και τελευταία φορά με τον διευθυντή φωτογραφίας Lucien Ballard και την μουσική υπογράφει ο μυθικός παραγωγός Quincy Jones.
Η ταινία ακολουθεί τον καταδικασμένο για ληστεία Carter “Doc” McCoy. Μη αντέχοντας την ζωή στην φυλακή, όταν η αίτησή του για αναστολή απορρίπτεται, ζητάει από την γυναίκα του Carol να βρει τον διεφθαρμένο μεν, αλλά με πολλές άκρες και επιρροή δε, Jack Beynon και να κάνει ότι χρειάζεται για να τον βγάλει έξω. Ο Doc βγαίνει, αλλά είναι πλέον υποχρεωμένος να κάνει μια ληστεία για λογαριασμό του Jack. Τα πράγματα πάνε στραβά και έτσι ο Doc και η Carol βρίσκονται μόνοι τους, κυνηγημένοι από τους πάντες.
Οι αρετές του Penckipah αναδεικνύονται κατά την διάρκεια της ταινίας. Οι ηθοποιοί έχουν μπει στο πετσί του ρόλου τους και αποτελούν ολοκληρωμένους χαρακτήρες, το παρουσιαστικό των οποίων έρχεται σε πλήρη αρμονία με την ψυχοσύνθεση τους. Οι σκηνές δράσεις είναι κομψοτεχνήματα, με το στυλιζάρισμα σήμα κατατεθέν του σκηνοθέτη. Ακόμη, η ταινία μας χαρίζει μερικά από τα ομορφότερα (με τον δικό τους τρόπο) ρομαντικά πλάνα. Η ικανότητα Peckinpah στο μοντάζ ίσως φτάνει στο peak της, στην εξαιρετική συνεργασία που είχε με τον μοντέρ Robert L. Wolfe. Η παρουσία του μοντάζ είναι έντονη από την πρώτη σεκάνς και παραμένει μέχρι το τέλος.
Πέρα από την αγωνία και την δράση, η ταινία διερευνά σε βάθος μία από τις αγαπημένες θεματικές του σκηνοθέτη, δηλαδή την σχέση άντρα – γυναίκας (το ίδιο κάνει και στο Straw Dogs). Η σχέση του Doc με την Carol δοκιμάζεται και η εμπιστοσύνη μεταξύ τους κλονίζεται. Ζητήματα όπως σεβασμός μεταξύ των δύο ατόμων, η συγχώρεση, το πόσο είναι διατεθειμένος ο καθένας να ρίξει τον εγωισμό του, αλλά και το τι είναι στην τελική η αγάπη διερευνώνται εις βάθος, χωρίς πάντως να εξιδανικεύονται. Για να τονιστεί η αλήθεια της σχέσης μεταξύ του Doc και της Carol, μέσω της αντίθεσης, υπάρχει η υποπλοκή του ερωτικού τριγώνου μεταξύ του ζευγαριού κτηνιάτρων και του κακοποιού Rudy. Η σχέση τους είναι μάλλον βολική παρά ειλικρινής, o άντρας έχει χάσει τον σεβασμό της γυναίκας του, με αποτέλεσμα τα καταρρεύσει με τραγικό τρόπο. Από την άλλη πλευρά, η σχέση των δύο πρωταγωνιστών αντέχει όλες τις δοκιμασίες και η ταινία απαντάει στον αν υπάρχει χώρος για έρωτες σε αυτόν τον βρώμικο κόσμο.
Σχετικά με τον Author
O Nίκος είναι σινεφίλ απο τότε που θυμάται τον εαυτό του. Η αγάπη του για τον κινηματογράφο τον έκανε να απαρνηθεί την χρηματοοικονομική και οικονομετρία του ΟΠΑ, προκειμένου να σπουδάσει σκηνοθεσία. Τώρα πια σκηνοθέτης με την βούλα, χαίρεται να ξεδιπλώνει τις απόψεις του, περι του κινηματογράφου στα άρθρα του Auteur Theory.